برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
پنج شنبه 14 تیر 1403
در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطح شد:

پیگیری سازمان تأمین اجتماعی تا حصول نتیجه موضوع شرکت های حسابرسی ادامه خواهد داشت

جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور اعضا و دستگاههای مرتبط اجرایی در محل سالن جلسات استانداری قم مورخ ١٨ آبان ماه ١۴٠١ به ریاست معاون اقتصادی استاندار برگزار گردید. 

جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور اعضا و دستگاههای مرتبط اجرایی در محل سالن جلسات استانداری قم مورخ ١٨ آبان ماه ١۴٠١ به ریاست معاون اقتصادی استاندار برگزار گردید. 

 در این جلسه ابتدا ابوالفضل خاکی رئیس هیئت مدیره نمایشگاه بین المللی استان قم از استاندار محترم برای تعامل و همراهی دستگاههای اجرایی مسئول در برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه ها و ایجاد راههای دسترسی در خصوص توسعه این نمایشگاه بین المللی تقدیر و تشکر نمود و خواستار همدلی و همراهی همه سرمایه‌گذاران و مسئولین و دست اندرکاران اجرایی جهت توسعه و عمران و آبادی کشور عزیزمان ایران و بخصوص استان قم گردید و سپس جلسه وارد دستور جلسه شد. 

به گزارش  حمیّت نیوز(حمنا) به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی خاکی دستور جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را با گزارشی از حضور فعال پاویون استان قم در نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۲ آغاز نمود و افزود: شرکت استان قم در این نمایشگاه ها باعث نشان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی استان در برابر دیگر استان ها و همچنین بازدید کنندگان ملی و بین المللی در این نمایشگاه ها خواهد بود. 

 رئیس اتاق بازرگانی قم  پس از توضیحات رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی قم جناب آقای صدیق پور از شرکت در نمایشگاه اتاق بازرگانی ایران و اولین اجلاس محصولات کشاورزی و صنایع غذا تصریح کرد: حضور ارزشمند استان قم در بین استان های کشور که در حوزه محصولات کشاورزی بسیار قدرتمند ظاهر میشوند نشان از پتانسیل و توانایی بسیار بالای استان در محصولات کشاورزی به خصوص در زمینه تولیدات زیتون، پسته و صنایع وابسته آنها است. 

 وی ابراز امیدواری کرد: در سال‌های آینده با سرمایه‌گذاری در این بخش نیز استان قم به یکی از پتانسیل های خوب صادراتی کشور تبدیل شود

 او بهره‌گیری از فناوری‌های جدید در بخش کشاورزی و ایجاد کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در این حوزه و حرکت به سمت کشاورزی هوشمند را مهم دانست و ادامه داد: در دنیا به این سمت حرکت کردند و در ایران نیز هوشمندسازی کشاورزی باید ملاک عمل قرار گیرد. شرکت‌های مختلف در دنیا استفاده از هوش مصنوعی در کشاورزی را در دستور کار قرار دادند و نباید اجازه دهیم در این بخش‌ها بین ایران و سایر کشورها شکاف ایجاد شود.

رئیس اتاق بازرگانی در این جلسه اظهار نمود: یکی از مباحثی که فعالان اقتصادی خواستار اصلاح سیاست اجرایی در این مورد هستند موسسه حسابرسی سازمان تامین اجتماعی و کارشناسان اعزامی از تهران است که مشکلاتی را برای واحدها به وجود می‌آورند و عدم شناخت و اطلاع کارشناسان یک مسئله جدی را برای واحد های تولیدی  ایجاد نموده است. 

امیدیان معاون اقتصادی استانداری در این جلسه در رابطه با موضوع حسابرسی بیمه تامین اجتماعی خواستار پیگیری دستگاه مربوطه تا حصول نتیجه گردید. 

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در این جلسه به بررسی ابعاد مختلف تحقق نیافتن صدور اسناد واحدهای تولیدی قم_تهران پرداخت و عدم اقدام به موقع کارفرمایان واحدهای تولیدی جاده قدیم را یکی دلایل حل نشدن این موضوع برشمرد و سپس دستگاههای مرتبط هرکدام نظر های تخصصی خود را ارائه نمودند. 

نهایتاً گزارشی از جلسه ای با حضور مدیرکل محترم دادگستری، دادستان محترم و ریاست سازمان بازرسی استان و جمعی از مدیران مرتبط ارائه شد و تصمیم نهایی آن جلسه که مقرر بود واحد ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ روز شکایات و درخواست‌های خود را به صورت قانونی در فرایند قضایی قرار دهند به سمع حاضران رسانده شد. همچنین در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت اتاق بازرگانی به عنوان دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی موضوع را تا نتیجه نهایی پیگیری نماید.

رتبه اول اداره کل تعاون کار و رفاه امور اجتماعی در طرح رقابت خدمت در کشور

وحید وزیری راد مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان قم گفت: تعامل و همکاری کارفرمایان با بازرسان اداره کار اولین قدم برای حمایت‌های لازم اداره کار از آنها می باشد. 

  وی با اشاره به همراهی اداره کار و بازرسان و کارمندان خدوم این اداره کل با صنعتگران و فعالان عرصه تولید برای حفظ اشتغال و حمایت از کارگر و کارفرما بیان داشت: بنا به گزارش طرح رقابت خدمت بر اساس شاخص‌های ارزیابی در کل کشور، اداره کل کار استان قم رتبه یک را کسب نموده است که این موفقیت حاصل تلاشهای شبانه روزی همکارانم در این اداره کل می باشد. 

وزیری راد کاهش چشمگیر بیمه بیکاری در استان قم را یک دستاورد در سطح کشور عنوان نمود و خواستار همراهی کارفرمایان و جامعه خدوم کارگران در سطوح مختلف کارگاهی و واحدهای تولیدی بزرگ مقیاس گردید.

تاریخ: 1401/8/20
موضوع: اقتصادی
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

اجرای طرح ویژه نظارتی اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم در ماه محرم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ با در پیش بودن ایام محرم و افزایش تقاضا برای خرید اقلام مورد نیاز از قبیل برنج، انواع حبوبات، روغن، گوشت، قند و شکر جهت برپایی هیئات مذهبی، ...

سفیر قزاقستان: فعال شدن بخش‌های خصوصی دو کشور برای بالفعل شدن ظرفیت‌های متقابل مهم است

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ محمد مخبر عصر دوشنبه در آیین دریافت استوارنامه آقای «اونتالاب اونالبایف» سفیر جدید جمهوری قزاقستان، با اشاره به راهبرد رئیس جمهور شهید ...

جزئیات مصوبات جلسه کمیته تخصصی مولدسازی دارایی‌های دولت

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ چهل و دومین جلسه کمیته تخصصی مولدسازی دارایی های دولت به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی در سازمان خصوصی سازی برگزار شد. در این نشست موارد ...

۱۶ هزار و ۸۱۹ تُن کالا از گمرکات قم وارد کشور شد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ اسفندیار دریکوندی در طی گفت وگویی بیان داشت: گمرکات قم از امکانات و بسترهای لازم برای واردات بسیاری از کالاهای مورد نیاز کشور برخوردار است ...